Πέμπτη 13 Μαρτίου 2008

O ΣΤΙΒΟΣ ΚΛΕΒΕΙ ΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Focus Bari ο στίβος βρίσκεται στην 3η θέση δημοτικότητας , ενδιαφέροντος , τηλεοπτικής παρακολούθησης και αναγνωρισιμότητας των καλύτερων αθλητών της.


Ο ελληνικός στίβος είναι ψηλά.


Όχι μόνο στην κατάταξη της Iaaf ή της ΕΑΑ με βαση τις επιτυχίες και τις επιδόσεις των πρωταθλητών και πρωταθλητριών μας, αλλά παίρνει μετάλλιο στην καρδιά των Ελλήνων.

Τα αποτελέσματα σύμφωνα με την έρευνα είναι εντυπωσιακά. Αποδεικνύεται ότι το άθλημα έχει βαθιές ρίζες στον κόσμο , που το παρακολουθεί στα στάδια ή στην τηλεόραση,γνωρίζει τα αστέρια του και νιώθει υπερηφάνεια για τις επιτυχίες του. Στο μόνο που χάνει είναι στην συστηματική ενασχόληση των νέων . Εκεί χρειάζεται μεράκι και δουλειά.

Η έρευνα έγινε το Φεβρουάριο , σε δείγμα 500 ατόμων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη , ηλικίας 15-65 ετών και η οποία φέρνει το στίβο ψηλά.

Ας δούμε λοιπόν τα στοιχεία βήμα βήμα. Στην κατηγορία γενικό ενδιαφέρον για τον αθλητισμό το κοινό απάντησε σε ποσοστό 77% ,ότι ενδιαφέρεται πολύ 44% , αρκετά 33%, όχι τόσο 19%, και μόλις 4% απάντησε καθόλου.

Απο αυτούς που απάντησαν πολύ ή αρκετά οι άνδρες φθάνουν το 86% και οι γυναίκες το 67% ενώ οι ηλικίες 15-24 και 25-34 ενδιαφέρονται σε ποσοστό 82% και81% αντίστοιχα.

Η μελέτη των στοιχείων αυτών δείχνει ότι στην Ελλάδα υπάρχει σημαντικό φίλαθλο κοινό που θέλει να παρακολουθεί στα γήπεδα ή στην τηλεόραση αγώνες διαφόρων αθλημάτων.Κι αυτό γιατί ποσοστό 90% δήλωσε ότι παρακολουθεί ελληνικές ομάδες ή αθλητές και αντίστοιχο τις τηλεοπτικές μεταδόσεις. Ακόμη σημαντικό ότι 62% παρακολουθεί ως θεατής αγώνες και 59% διαβάζει αθλητικές εφημερίδες. Απο το ποσοστό αυτό 80% είναι άνδρες και 55% γυναίκες στην πρώτη περίπτωση και 71% άνδρες και 53% γυναίκες στη δεύτερη.

ΠΑΜΕ ΣΤΑΔΙΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΤΙΒΟ

Βλέποντας την εικόνα της συμμετοχής ως θεατών τους τελευταίους 12 μήνες διαπιστώνει ότι το 44% πήγε σε κάποιο αγώνα και το 56% όχι. Οι άνδρες φθάνουν το 58% και οι γυναίκες το 31%, με τις μικρότερες να κυριαρχούν. Απ αυτούς ο στίβος έχει την 3η θέση στο τοp 5 των προτιμήσεων , καθώς 10% είδε αγώνες στο στάδιο , πάνω απο βόλει ,κολύμπι κ.α.
Πολύ σημαντικό και ενθαρυντικό στοιχείο για το στίβο , αλλά δείχνει ότι χρειάζεται δουλειά στη διάδοση και προβολή του αθλήματος. Κι αυτο γιατί υπάρχει ένας αδύνατος κρίκος. Αφορά την ενασχόληση με το στίβο μεταξύ όσων αθλούνται. Εδώ ο στίβος δεν βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα, όπου βλέπουμε το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, την αεροβική γυμναστική,το κολύμπι και το βόλει.
Όταν όμως η έρευνα ακτινογράφησε τη δημοφιλία των αθλημάτων στη χώρα μας βλέπουμε με ικανοποίηση ότι ο στίβος βρίσκεται στην 3η θέση και σε ποσοστό 57% .
Ψηλότερα είναι μόνο το ποδόσφαιρο,με 77% και το μπάσκετ με 69%κι αυτό λόγω της άνισης προβολής που έχουν σε σχέση με το στίβο ή άλλα αθλήματα.
Πολύ καλά είναι και τα αποτελέσματα για το πόσο καλά γνωρίζουν σε βαθμό 35% δικούς μας πρωταθλητές και πρωταθλήτριες σχεδόν όσο και ποδοσφαιριστές.36%. Μόνο που ενώ για το στίβο γνωρίζουν μόνο 6% ονόματα ξένων αθλητών για το ποδόσφαιρο εκτοξεύονται στο 42%.
Αθλητές του στίβου έχουν τρείς θέσεις στο top 10 γνώσης των Ελλήνων στα των σπορ.
Είναι οι Κ,Κεντέρης, Κ.Θάνου ,Β.Πατουλίδου. στις θέσεις 2,3,και 6 αντίστοιχα.

Η ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΟΡΗΓΙΕΣ
Μερικά ακόμη αξιοπρόσεκτα στοιχεία της έρευνας που δείχνουν τις τάσεις και τις απόψεις που επικρατούν στην ελληνική κοινωνία για το χώρο του αθλητισμού είναι τα εξής.
α) Τα αθλήματα είναι τρόπος διασκέδασης πιστεύει το 90% και ιδίως οι άνδρες και οι νέοι.
β) Οι επιτυχίες στα σπόρ αυξ΄ανουν την εθνική υπερηφάνια πιστεύει το 80% και κυρίως οι γυναίκες και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία.
γ) Η παρακολούθηση αγώνων στην τηλεόραση είναι ευχάριστη ασχολία θεωρεί το 79% και μάλιστα όλες οι ηλικίες με πλειοψηφία των ανδρών.
δ) Η αθλητική χορηγία σχεδόν το 90% πιστεύει ότι είναι διαφήμηση για την εταιρεία αλλά βοηθάει συγχρόνως στη βελτίωση του αθλητισμού μας.
ε) Ανδρες και γυναίκες ανεξαρτήτως ηλικίας κρίνουν σε ποσοστό 83% θετικό οι εταιρείες να χορηγούν τον αθλητισμό .
στ) Τουλάχιστον μία εταιρεία χορηγό στον αθλητισμό γνωρίζει χωρίς πολλή σκέψη το 83% με Adidas- Nike στις πρώτες θέσεις.
Το συμπέρασμα ειναι ότι ο αθλητισμός ενδιαφέρει σχεδόν όλο τον κόσμο , αποτελεί συστηματική και ευχάριστη ενασχόληση κυρίως για νέους και άνδρες με δημοφιλέστερα αθλήματα στην Ελλάδα ποδόσφαιρο ,μπάσκετ, στίβο ,βόλει ,κολύμπι,τένις, πατινάζκαι F1
οΙ ΆΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΣΤΊΒΟΥ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΘΟΎΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΑ,ΔΥΝΑΜΙΚΑ, ΑΠΟΔΟΤΙΚΑ.
Η έρευνα έγινε απο την εταιρεία fokus bari και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό κλασσικος αθλητισμόςαπο τον Γ. Μαμουζέλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: