Το 2017 θα φέρει κοσμογονικές αλλαγές στη Formula 1 εξαιτίας των ριζικών αλλαγών των κανονισμών, που προβλέπουν μεταξύ άλλων πλατύτερα αυτοκίνητα, μεγαλύτερα αεροδυναμικά βοηθήματα και φαρδύτερα ελαστικά. Οι εμπνευστές των νέων μονοθεσίων κάνουν λόγο για ταχύτερους χρόνους ανά γύρο της τάξης των πέντε δευτερολέπτων, κάτι με το οποίο δεν συμφωνεί απόλυτα ο Βαλτέρι Μπότας.
Ο Φινλανδός, που προορίζεται για αντικαταστάτης του Ρόσμπεργκ στη Mercedes, προβλέπει μεν γρηγορότερους χρόνους, ωστόσο «αυτό θα εξαρτηθεί από την πίστα, αν και υπολογίζω με κέρδος μεταξύ δύο και πέντε δευτερολέπτων». Ο Μπότας έχει οδηγήσει το νέο μονοθέσιο του 2017 στον προσομειωτή και κατέληξε στο εξής συμπέρασμα: «Στις ευθείες είναι πιο αργό, στις στροφές γρηγορότερο και συνολικά ταχύτερο στον γύρο». Οι μεγάλες αεροτομές αυξάνουν τα όρια πρόσφυσης στις στροφές, ωστόσο το πλατύτερο αμάξωμα και τα φαρδύτερα ελαστικά αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση και λειτουργούν αρνητικά στις μεγάλες ευθείες υψηλών ταχυτήτων.
Γιαυτό και το κέρδος σε χρόνο θα είναι σύμφωνα με τον Μπότας μικρότερο στις γρήγορες πίστες. «Σε πίστες όπως της Μόντσα θα είναι γύρω στα δύο δευτερόλεπτα, σε πίστες, όπου παίζει μεγαλύτερο ρόλο η υψηλή πρόσφυση στις στροφές, θα κυμαίνεται γύρω στα πέντε», τονίζει ο Φινλανδός και επισημαίνει, ότι υπάρχει ακόμη η άγνωστη παράμετρος των νέων ελαστικών.
Πάντως ο Μπότας δηλώνει μετά τις δοκιμές στο προσομειωτή ενθουσιασμένος από τις νέες τετράτροχες βολίδες. «Είναι γρηγορότερες και προσφέρουν πολύ καλύτερη αίσθηση. Επίσης προσφέρουν μεγαλύτερη μηχανική πρόσφυση μέσω της αεροδυναμικής. Θα είναι λίγο δυσκολότερο, να αξιοποιήσεις όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Θα πρέπει να πιέσεις πιο σκληρά, για να βρεις το όριο. Και εξαιτίας των υψηλότερων ταχυτήτων στις στροφές μπορεί να έχει ένα λάθος σοβαρότερες συνέπειες», ανέφερε ο Φινλανδός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου